بهترین کاردرمانی شمال تهران

  1. خانه
  2. مقالات آموزشی
  3. بهترین کاردرمانی شمال تهران
بهترین کاردرمانی شمال تهران

بهترین کاردرمانی شمال تهران خدمات کاردرمانی را برای کودکان ، بزرگسالان و سالمندان و با هدف بهبود کیفیت زندگی آن ها ارائه می دهد.

کاردرمانی یک حرفه مراقبت های بهداشتی است که بر کمک به افراد در هر سنی تمرکز دارد تا به اهداف خود برسند، مستقل عمل کنند و در فعالیت های روزانه ای که برای آنها معنادار است شرکت کنند.

کاردرمانگران (OTs) با افرادی کار می کنند که دارای محدودیت های فیزیکی، شناختی یا عاطفی هستند که بر توانایی آنها برای انجام فعالیت های روزمره زندگی (ADLs) مانند مراقبت از خود، کار و فعالیت های اوقات فراغت تأثیر می گذارد.

کاردرمانی از یک رویکرد مشتری محور برای ارزیابی، برنامه ریزی و اجرای مداخلاتی استفاده می کند که متناسب با نیازها و اهداف منحصر به فرد هر فرد است. هدف کاردرمانی ارتقای سلامت و تندرستی از طریق توانمند ساختن افراد برای شرکت در فعالیت هایی است که برای آنها مهم است، علیرغم هر محدودیتی که ممکن است داشته باشند.

خدمات بهترین کاردرمانی شمال تهران

متخصصان ما در مرکز خانه توانبخشی خدمات کاردرمانی را برای طیف گسترده ای از مشکلات ارائه می دهند از جمله :

ناتوانی‌ های جسمی: متخصصان کاردرمانی ما در مرکز کاردرمانی در جردن با افرادی که دارای ناتوانی‌ های جسمی مانند آسیب نخاعی، فلج مغزی یا قطع عضو هستند کار می‌کنند تا به آنها کمک کند توانایی خود را در انجام فعالیت های ضروری زندگی روزمره بازیابی یا حفظ کنند. آنها ممکن است از تجهیزات تطبیقی مانند ویلچر یا اندام های مصنوعی برای کمک به افراد برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

اختلالات روحی: متخصصان ما در بهترین کاردرمانی شمال تهران با افرادی که دارای شرایط سلامت روانی مانند افسردگی یا اضطراب و سایر اختلالات سلامت روان هستند کار می کنند تا به آنها کمک کند مهارت های مقابله ای را توسعه دهند، علائم را مدیریت کنند و توانایی آنها را برای عملکرد در زندگی روزمره بهبود بخشند.

اختلالات رشدی: متخصصان ما در بهترین کاردرمانی ونک با کودکانی که دارای اختلالات رشدی مانند اوتیسم یا سندرم داون هستند کار می کند تا به آنها کمک کند تا مهارت هایی مانند مراقبت از خود، بازی و تعامل اجتماعی را توسعه دهند.

اختلالات نورولوژیک: کاردرمانگران ما در بهترین کاردرمانی شمال تهران با افرادی که دارای آسیب های نورولوژی مانند سکته مغزی، آسیب مغزی تروماتیک یا مولتیپل اسکلروزیس هستند کار می کنند تا به آنها کمک کند توانایی خود را برای انجام ADL بازیابی یا حفظ کنند.

مشکلات مرتبط با افزایش سن: OT با افراد مسن که ممکن است شرایط مرتبط با افزایش سن مانند آرتریت یا زوال عقل داشته باشند کار می کنند تا به آنها کمک کند استقلال و کیفیت زندگی خود را حفظ کنند. باشگاه سالمندی خانه توانبخشی یکی از خدمات ارزشمندی است که توسط درمانگران ما ارائه می شود و کمک زیادی به بهبود کیفیت زندگی سالمندان عزیز می کند.

فرایند خدمات کاردرمانی در جردن چگونه است؟

فرآیند کاردرمانی معمولاً با ارزیابی نیازها و اهداف فرد آغاز می شود. این ممکن است شامل مشاهده فرد در حال انجام فعالیت های زندگی روزمره، مصاحبه با فرد و اعضای خانواده آنها و اجرای ارزیابی های استاندارد برای ارزیابی توانایی ها و محدودیت های فرد باشد.

بر اساس ارزیابی، OT یک برنامه درمانی که متناسب با نیازها و اهداف فرد است، ایجاد خواهد کرد. درمان ممکن است شامل ترکیبی از مداخلات باشد، مانند:

فعالیت های درمانی: متخصصان کاردرمانی ممکن است از فعالیت هایی مانند بازی ها یا تمرینات برای کمک به افراد برای توسعه یا حفظ توانایی های خود استفاده کنند.

تجهیزات تطبیقی: کاردرمانگر ممکن است استفاده از تجهیزات تطبیقی مانند ویلچر، واکر یا وسایل کمکی برای پانسمان را برای کمک به انجام ADL به افراد توصیه و آموزش دهند.

اصلاحات محیطی: OT ممکن است تغییراتی را در خانه یا محیط کار فرد توصیه کند تا آن را در دسترس تر و ایمن تر کند.

آموزش: OT ممکن است در مورد موضوعاتی مانند مراقبت از خود، ایمنی و منابع اجتماعی به افراد و خانواده های آنها آموزشهایی را ارائه دهند.

 

بیشتر بخوانید :

اهداف توانبخشی سالمندان

توانبخشی پس از سکته مغزی

کلینیک حافظه و شناخت سالمندان

موسیقی درمانی

کاردرمانی بیماران پارکینسون در میرداماد

پردازش شنوایی

کلینیک توانبخشی سالمندان

ورزشهای مناسب برای سالمندان

باشگاه سالمندی

توانبخشی سالمندان