کلینیک توانبخشی سالمندان

  1. خانه
  2. مقالات آموزشی
  3. کلینیک توانبخشی سالمندان
کلینیک توانبخشی سالمندان

کلینیک توانبخشی سالمندان

وقتی یکی از عزیزان مسن‌ به دنبال یک بیماری بزرگ، آسیب یا جراحی برنامه‌ ریزی‌ شده مانند تعویض مفصل ران یا زانو از بیمارستان مرخص می‌شود، پزشک ممکن است توانبخشی کوتاه‌ مدت را برای کمک به بهبودی کامل توصیه کند.

در طول توانبخشی، افراد مسن روشهای درمانی و سایر خدمات مراقبتی را برای ارتقای بهبودی کامل دریافت می کنند. 

توانبخشی سالمندان معمولاً شامل درمان هایی مانند:

  • فیزیوتراپی، که به افراد مسن کمک می کند تا قدرت، تحرک و انعطاف پذیری خود را پس از افتادن، جراحی یا جراحت بهبود بخشند. تمرینات فیزیوتراپی روشی موثر برای کاهش درد و ناراحتی در روند بهبودی است. در فیزیوتراپی، افراد مسن تر نیز تکنیک هایی را یاد می گیرند که به جلوگیری از سقوط یا آسیب دیگر کمک می کند.
  • کاردرمانی از مهم ترین بخش های کلینیک توانبخشی سالمندان است و برای کمک به افراد مسن در حال بهبودی از یک بیماری یا آسیب استفاده می‌شود تا تمرین‌ها و تکنیک‌هایی را بیاموزند که کارهای روزمره زندگی را بسیار آسان‌تر می‌کنند. تمرین مهارت هایی مانند بار کردن ماشین ظرفشویی، شستن لباس، یا آماده شدن برای آشپزی در کاردرمانی می تواند به افراد مسن کمک کند تا اعتماد به نفس خود را بازیابند و به بالاترین سطح استقلال خود برگردند.
  • گفتار درمانی به افراد مسن کمک می کند تا با شرایطی که بر مهارت های ارتباطی، بلع و شناختی آنها تأثیر می گذارد مانند آسیب مغزی، سکته مغزی و بیماری پارکینسون دست و پنجه نرم کنند.

مزایای کلینیک توانبخشی سالمندان

هدف از توانبخشی سالمندان کمک به افراد مسن برای بهبودی، بهبودی و بازگشت به انجام کاری است که دوست دارند. فراتر از فواید آشکار سلامت جسمانی، شرکت در توانبخشی می تواند مزایای سلامت روانی و عاطفی نیز داشته باشد، مانند:

  • بازیابی اعتماد به نفس – برای هر کسی که با مشکلات سلامتی مواجه می شود، معمول است که اعتماد به نفس خود را از دست می دهد. همانطور که افراد مسن پیشرفت می کنند و به اهداف خود در توانبخشی می رسند، به آنها کمک می کند اعتماد به نفس خود را بازگردانند و انگیزه خود را برای ادامه راه حفظ کنند.
  • کاهش استرس – بهبودی پس از یک بیماری یا آسیب جدی می تواند استرس زا باشد. درمانگران و مراقبان ماهر در توانبخشی سالمندان می دانند که چگونه به افراد مسن کمک کنند مثبت بمانند و بر بهبودی خود تمرکز کنند.
  • بهبود کیفیت زندگی – در نهایت، مشارکت فعال در توانبخشی به افراد مسن کمک می کند تا به بالاترین سطح عملکرد خود بازگردند و به بهترین زندگی خود ادامه دهند.

 

مقالات مرتبط :

باشگاه سالمندی

کلینیک حافظه و شناخت سالمندان

توانبخشی سالمندان